יום שלישי, 30 ביוני 2015

אינטרקליק - מה כדאי לדעת על כתיבה שיווקית


כתיבה שיווקית: הסודות והשקרים (מה אתם צריכים באמת לדעת ולא סיפרו לכם)

פתאום כולם רוצים שיווק באמצעות תוכן בין אם מדובר בכתבה בבלוג, מאמרים באתר, ניוזלטר, ספר אלקטרוני, SEO, פרסום בפייסבוק, גוגל ואאוטבריין וכו'. אבל השאלה שנשאלת ועליה נענה במאמר זה – איך גורמים לגולשים להקליק דווקא על התוכן שלך? יש כל כך הרבה בין תוכן באינטרנט, מיליוני פוסטים בכל דקה מתפרסמים בעולם, עומס מידע לאנשים, מדוע שדווקא גולשים יקליקו על הכותרות והפרסומות שלך שמתחרים על תשומת לבם הרשת הגדולה והסבוכה? הנקודה העיקרית והחשובה שאתם צריכים לדעת היא שהכותרת היא האחראית לחלק המשמעותי ביותר בהצלחה של כל תוכן שיווקי שאתם ואחרים מעלים לרשת. בעקבות הממצאים של אינטרקליק ודוחות סיכום של החברות המובילות בתחום התוכן באינטרנט: Hubspot ו-Outbrain, מצביע על כך שישנם מספר עקרונות חשובים שיכולים למקסם את האפקטיביות של כותרת ליצירת הקלקות מרובות למאמר או פוסט שפירסמת.

שליטה על התווים והקדמת מילים:

לפני כל פרסום מאמר ברשת, חשוב שנדע איפה אנחנו נרצה שהם יופיעו, ובהתאם לזאת לנסח כותרת בהתאם:

1. האם המאמר יופץ בטוויטר? אם כן מומלץ שהכותרת תהיה לא יותר מ- 140 תווים כדי שתתאים לאורך של ציוץ (יחד עם קישור).

2. האם המאמר לצורך קידום במנועי חיפוש (SEO)? כדאי שהכותרת לא תעבור את ה 65 תווים, כדי שלא תיחתך בתצוגת התוצאות SERP.

3. האם המטרה היא להניע את הקוראים לפעולה מסוימת? על פי הממצאים ונתוני הבדיקה של אינטרקליק נמצא שהכותרות שייצרו הכי הרבה מעורבות גולשים היו בין 21 ל-40 תווים בלבד. נתון מעניין שיש להתחשב בו.

עוד יתרון לכתיבה שיווקית: כתיבה שיווקית תסייע לקדם את המאמר גם כ SEO וגם ויראלי תוך הקפדה על פיזור נכון של מילות מפתח. ויותר מזה – מילות המפתח עובדות טוב יותר שהם בסוף המשפט.

כותרת טובה – גם הבטחה וגם קיום בו זמנית:

כותרת מוצלחת בעצם כוללת בתוכה הבטחה לקורא ומעודדת את הגולש להקליק ולהמשיך לקרוא תוך שמירה על אפקט העניין והמעורבות. מאמר שמקדם מותג מסוים ורוצה ליצור רושם חיובי על קהל היעד שלו חייב לקיים את ההבטחה שמגיעה בכותרת, אחרת הגולש יתאכזב וינטוש עוד באמצע קריאת המאמר, חייב לתת לגולש את מה שהוא מצפה לקבל. במקרה שהכותרת היתה "מלכודת שנועדה ליצור קליקים" או התחכמות כזאת או אחרת ולא נתנה מענה להבטחה שבה, הגולש עלול לקשר את החוויה למותג ולהפוך אותו לאזכור שלילי מבחינתו וסביר להניח שלא יהיה לקוח פוטנציאלי של מותג זה.

תן לקהל שלך להרגיש מה הוא מקבל ממך:
מעבר לקיום ההבטחה בכותרת שמתקיימת עוד בתוך הטקסט, ישנה דרך פשוטה של כתיבה שיווקית הגורמת לגולש לדעת בדיוק מה הוא יקבל עוד לפני שהקליק ונכנס לקרוא את התוכן. איך עושים זאת? על ידי שימוש בהסבר קצרצר בסוגריים. לדוגמא, כותרות כמו "איך להוריד משקל ב30 ימים? (וידיאו שמסביר לפרטי פרטים) או "כך תמנע מאכילה לא בריאה" [ספר אלקטרוני להורדה בחינם]" שעושים זאת כבר מודעות גולש עלתה והוא יודע בדיוק מה יקבל ברגע שיקליק על הכותרת, ולכן אין כאן מקום לאכזבה. כותרות מסוג זה גורמות ליצירת אקסטרה התעניינות תוך פעולות ממוקדות, כיוון שרק גולשים שבאמת מתעניינים באותו תוכן אכן יקליקו לקריאה מורחבת. עוד מתברר שיצירת אינטרקציה חיובית עם הגולש גדלה ב-53% בממוצע באמצעות שימוש בכותרות עם הסברים בסוגריים. כותרות מסוג זה חיוניות כיוון שהן אפקטיביות תמיד, בכל שלב, משום שהן מגדילות משמעותית את כמות ההקלקות ואת כמות הצפיות במאמרים ועל הדרך גם את אחוז מעורבות הגולשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה